Regulamin
Regulamin korzystania z usług Gabinetów psychoterapeutycznych Adiuta
Usługodawca jest zarejestrowany w Wielkiej Brytanii pod numerem 15951220 w Companies House. Działalność Usługodawcy jest również zgodna z wymogami prawnymi obowiązującymi na terenie Polski, a w szczególności z przepisami dotyczącymi świadczenia usług psychoterapeutycznych i konsultacyjnych.
I. Postanowienia ogólne.
- Niniejszy Regulamin jest regulaminem w rozumieniu przepisów dotyczących świadczenia usług drogą elektroniczną, zgodnie z obowiązującym prawem w Polsce, w szczególności z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344, z późn. zm.), oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Wielkiej Brytanii, w tym brytyjską ustawą o ochronie konsumentów i regulacjami dotyczącymi świadczenia usług drogą elektroniczną (Electronic Commerce Regulations 2002).
- Regulamin określa zakres i rodzaj usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę w ramach działalności Adiuta warunki ich świadczenia, zasady zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług, płatności, prawa oraz obowiązki stron, a także tryb postępowania reklamacyjnego.
- Adiuta świadczy usługi drogą elektroniczną i stacjonarnie, w gabinecie, przez co należy rozumieć konsultacje terapeutyczne, psychoterapię, zwane dalej konsultacjami psychoterapeutycznymi.
- Z konsultacji psychoterapeutycznych oferowanych przez Adiuta mogą korzystać osoby posiadające pełną zdolność do czynności prawnych. W pozostałych przypadkach wymagana jest pisemna zgoda podpisana przez prawnych opiekunów przesłana na adres e-mail podany przez Specjalistę
- Niniejszy regulamin stanowi wzorzec umowy, która zostaje zawarta pomiędzy Usługodawcą a pacjentem Adiuty. Do zawarcia umowy o świadczenie usług oferowanych przez Adiuta dochodzi poprzez zaakceptowanie Regulaminu, zamówienie usługi oraz dokonanie płatności.
- Prawo właściwe i jurysdykcja – Umowy zawierane pomiędzy Usługodawcą a Pacjentem podlegają prawu angielskiemu, a wszelkie spory wynikające z niniejszego Regulaminu lub związane z realizacją usług będą rozstrzygane przez sądy właściwe dla siedziby Usługodawcy, chyba że przepisy prawa lokalnego (polskiego) dotyczące konsumentów stanowią inaczej.
II. Definicje pojęć.
- Adres e-mail – oznacza adres poczty elektronicznej podany przez pacjenta w formularzu kontaktowym.
- Formularz rejestracyjny – oznacza formularz rejestracyjny, którego wypełnienie jest niezbędne do korzystania z usług w ramach Adiuty.
- Pacjent– oznacza osobę fizyczną, osobę prawną niebędącą osobą prawną, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, a która korzysta z usług świadczonych przez Usługodawcę w ramach gabinetów Adiuta.
- Adiuta– strona internetowa, do której prawo posiada Usługodawca i za pomocą której oferowane są usługi, dostępna pod adresem https://adiuta.pl
- Umowa – oznacza umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną i jak stacjonarnie w gabinecie.
- Specjalista – oznacza osobę posiadającą niezbędne kompetencje i uprawnienia wynikające z odrębnych przepisów do wykonywania realizowania oferowanych przez Usługodawcę konsultacji psychoterapeutycznych.
- Konsultacja psychoterapeutyczna – oznacza usługi świadczone przez Usługodawcę w ramach Adiuta
- Konsultacja wideo – konsultacja realizowana poprzez komunikator Zoom, z lub bez udziału kamery.
- Usługodawca – oznacza podmiot świadczący usługi zgodnie z obowiązującym prawem tj. Adiuta LTD, 42-44 Bishopsgate , Londyn, Anglia, EC2N 4AH, numer firmy 15951220.
- Administrator danych osobowych Klientów – administratorem danych osobowych jest Usługodawca.
III. Usługi.
- Usługi świadczone przez Adiuta mają charakter odpłatny.
- Usługodawca w ramach Adiutaświadczy konsultacje psychoterapeutyczne realizowane stacjonarnie tzn. w gabinecie lub w formie wideokonsultacji. Konsultacje psychoterapeutyczne trwają 50 minut.
- Świadczenie usług uzależnione jest od uiszczenia stosownej opłaty zgodnej z aktualnym cennikiem usług znajdującym się na stronie https://adiuta.pl.
- W celu rozpoczęcia korzystania z usług w ramach Adiuta niezbędne jest:
- wejście w https://adiuta.pl
- wybranie specjalisty z zakładki Zespół -> Wybrana Lokalizacja
- wybór w kalendarzu dostępnego terminu,
- prawidłowe wypełnienie formularza poprzez podanie następujących danych: imię, nazwisko, adres e-mail, telefon kontaktowy,
- zapoznanie się z Regulaminem i Polityką Prywatności i zaakceptowanie ich postanowień poprzez kliknięcie stosownego przycisku,
- opłacenie usługi używając PayNow,, tPay wykonując przelew bankowy, lub za pomocą gotówki w gabinecie
- Specjalista biorąc pod uwagę aktualny stan psychiczny Pacjenta może podjąć decyzję o konieczności odbycia przez niego konsultacji lekarskiej. Może również odmówić realizacji usługi, jeżeli uzna, że konsultacja na odległość nie jest odpowiednia lub wystarczająca wobec zgłaszanego problemu.
- Adiuta nie świadczy usług osobom w poważnym kryzysie, sytuacjach zagrażających życiu lub zdrowiu lub osobom w ostrej fazie choroby psychicznej. Zaleca się bezwzględnie jak najszybszy kontakt z najbliższą placówką medyczną – np. Izbą Przyjęć najbliższego szpitala lub telefon pod numer ratunkowy.
- Specjalista może zaprzestać udzielania usług w stosunku do Pacjenta, który przekazuje treści o charakterze obraźliwym czy agresywnym. Płatność dokonana przez Klienta nie będzie w takim wypadku zwracana.
- Transgraniczne świadczenie usług – Usługi oferowane przez Adiuta LTD są świadczone w Polsce zgodnie z przepisami prawa polskiego oraz Unii Europejskiej, w szczególności dotyczącymi ochrony konsumentów i transgranicznego świadczenia usług. Wszelkie kwestie, które nie zostały uregulowane w niniejszym Regulaminie, będą rozstrzygane zgodnie z przepisami właściwymi dla danej sytuacji prawnej, zarówno w Polsce, jak i w Wielkiej Brytanii.
IV. Warunki techniczne.
Warunkiem prawidłowego korzystania z konsultacji psychoterapeutycznych realizowanych zdalnie poprzez komunikator Zoom jest spełnienie przez Pacjenta minimalnych wymagań technicznych w zakresie sprzętu komputerowego oraz łącza internetowego:
– komputer z odpowiednim procesorem;
– szybkie łącze internetowe (conajmniej 1Mb/s) – tu sprawdzisz prędkość łącza www.speedtest.net/pl/
– kamera internetowa (jeśli wybrano), słuchawki, głośnik, mikrofon;
– minimalna rozdzielczość dla aplikacji: 800×600, zalecana rozdzielczość 1024×768 lub wyższa;
V. Zawarcie umowy.
- Do zawarcia umowy o świadczenie usług oferowanych przez Adiuta dochodzi poprzez zaakceptowanie Regulaminu, zamówienie usługi oraz dokonanie płatności.
- W celu rozpoczęcia korzystania usług świadczonych w ramach Adiuta niezbędne jest zapoznanie się ze wszystkimi postanowieniami Regulaminu.
- Pacjent ma możliwość dokonania rezerwacji konsultacji, wybór terminu świadczenia usługi, wypełnienie formularza kontaktowego, i po zaakceptowaniu Regulaminu dokonanie płatności za usługę.
- Zawarcie umowy, w ramach której będą świadczone usługi jest równoznaczne z wyrażeniem przez Pacjenta zgody na świadczenie usług.
- Rezerwacja konsultacji jest równoznaczna ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych przez Adiuta.
- Częstotliwość spotkań ustalana jest indywidualnie z każdym pacjentem.
- Czas trwania terapii nie może być dokładnie określony. O zakończeniu terapii decyduje wspólnie pacjent i specjalista.
- Fakt zawarcia Umowy pomiędzy Pacjentem a Usługodawcą jest jednorazowo potwierdzony wiadomością e-mail wysyłaną na adres podany przez Pacjenta podczas rejestracji oraz SMS-em na wskazany przez Pacjenta numer telefonu.
- W przypadku odwołania konsultacji przez Specjalistę z powodów losowych, Usługodawca proponuje Pacjentowi spotkanie w najbliższym dogodnym dla Pacjenta terminie lub zwraca opłatę za konsultację, bądź jeśli Pacjent sobie tego życzy, opłata przenoszona jest na poczet kolejnej konsultacji.
VI. Zasady kontaktu Pacjenta ze Specjalistą.
- W ramach konsultacji wideo Specjalista jako pierwszy inicjuje kontakt z Pacjentem pod wskazany w formularzu kontaktowym adres mailowy lub numer telefonu.
- W razie braku zalogowania się do systemu Zoom (lub kontaktu telefonicznego) przez Pacjenta w przeciągu 15 minut od umówionej godziny w danym terminie rozpoczęcia świadczenia usługi, prowadzący Specjalista ma prawo anulować spotkanie, a Pacjentowi nie przysługuje w takiej sytuacji prawo zwrotu pieniędzy za umówioną konsultację.
- Sesje odwołane przez Pacjenta są płatne
- Sesje odwołane przez Specjalistę nie są płatne.
- Jeśli pacjent spóźni się na sesje lub konsultację, czas spotkania nie jest przedłużany.
- 6.Celem uzyskania zwrotu płatności za sesje odwołane przez specjalistę, należy przesłać za pomocą wiadomości e-mail na adres sulej@adiuta.pldane dot. konsultacji tj. termin, imię i nazwisko Pacjenta, imię i nazwisko terapeuty oraz numer rachunku bankowego.
VII. Płatności.
- Usługi konsultacyjne świadczone przez Adiuta są odpłatne, zgodnie z cennikiem dostępnym na stronie https://adiuta.pl/
- Usługodawca oferuje możliwość opłacenia usługi za pośrednictwem zewnętrznych operatorów płatniczych PayNow, przelewem bankowym, lub za pomocą gotówki w gabinecie.
- Rozliczenia za usługi w Adiuta są dokonywane w walucie PLN, zgodnie z cennikiem podanym na stronie https://www.adiuta.pl/
- Płatność za konsultacje powinna być zrealizowana przez Pacjenta na 24h przed konsultacją.
- Konsultacja może zostać odwołana do 72 godzin przez planowanym terminem spotkania. Za wizyty nieodwołane lub odwołane po tym czasie nie są zwracane koszty wizyty. Wynika to z szacunku do terapeutek i ich czasu oraz kwestii organizacyjnych (m. in. Konieczności zarezerwowania gabinetu).
- Dokonanie płatności następuje w momencie potwierdzenia wpłaty przez zewnętrznego operatora płatniczego.
- Opłata za konsultacje psychoterapeutyczną w formie wideokonferencji, świadczona w ramach Adiuta powinna być dokonana niezwłocznie, po dokonaniu wyboru usługi. W przypadku braku wpłaty usługa nie będzie realizowana, a rezerwacja zostaje anulowana.
- Usługodawca wystawi na żądanie Pacjenta fakturę, po wcześniejszym przekazaniu danych do jej wystawienia na adres e-mail pawel.sulej@adiuta.pl. Faktura zostanie wysłana drogą elektroniczną do 7 dni od dnia zrealizowania usługi na adres e-mail Pacjenta.
VIII. Prawa i obowiązki stron.
- Usługodawca:
– Zobowiązuje się świadczyć na rzecz Pacjenta usługi zgodnie z treścią Regulaminu.
– Zobowiązuje się należycie wykonywać umowę, poprzez zapewnienie usługi według swojej najlepszej wiedzy i umiejętności.
– Zobowiązuje się zachować w tajemnicy informacje związane z Pacjentem, a uzyskane w ramach umowy, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej. Obowiązek zachowania tajemnicy nie jest ograniczony w czasie.
– Usługodawca przetwarza dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych, w tym Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz odpowiednimi przepisami dotyczącymi ochrony danych w Wielkiej Brytanii (UK GDPR). Dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu realizacji zleconych usług oraz zgodnie z Polityką Prywatności Usługodawcy.
– W ramach zawartej umowy nie ma obowiązku świadczenia usług w przypadku braku dokonania przez Pacjenta zapłaty.
– W ramach zawartej umowy ma prawo do zaprzestania świadczenia usług w przypadku przekazywania przez Pacjenta treści o charakterze bezprawnym lub obraźliwym.
– Ma prawo do zmiany postanowień Regulaminu.
– Nie nagrywa usług.
– Nie ponosi odpowiedzialności za to w jaki sposób Pacjent wykorzystuje usługi/uzyskaną wiedzę w swoim prywatnym i zawodowym życiu.
- Pacjent:
– Ma prawo do świadczenia na swoją rzecz usług zgodnie umową i postanowieniami Regulaminu.
– Może złożyć reklamację, zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
– Ma prawo do odstąpienia od umowy, zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
– Ma prawo i obowiązek kontroli, zmiany i ewentualnego żądania usunięcia swoich danych przekazanych przez niego Usługodawcy.
– Zobowiązuje się do nie nagrywania usług bez uzyskania zgody Usługodawcy w formie pisemnej.
IX. Odstąpienie od umowy.
- Każdej ze stron umowy przysługuje prawo odstąpienia od umowy.
- Prawo odstąpienia od umowy wykonywane jest przez złożenie stosownego oświadczenia drugiej stronie.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy musi zostać złożone w taki sposób, aby druga strona mogła się z nim zapoznać nie później niż 24 godzin przed terminem rozpoczęcia wykonywania umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy w okresie krótszym niż 24 godzin, Pacjentowi nie przysługuje zwrot pieniędzy za usługę.
X. Postępowanie reklamacyjne i rozwiązywanie sporów.
- Pacjent ma prawo złożyć reklamację dotyczącą korzystania z Adiuta w przeciągu 7 dni od dnia zakończenia świadczenia usługi lub dnia, w którym miała być ona wykonana.
- Reklamacja powinna zostać sporządzona w formie pisemnej i przesłana na adres mailowy Usługodawcy: pawel.sulej@adiuta.pl
- Reklamacja powinna zawierać:
– dane Pacjenta: imię i nazwisko, adres zamieszkania lub siedziby, adres poczty elektronicznej;
– przedstawienie problemu, który jest przyczyną reklamacji; wszelkie okoliczności podnoszone w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy przez Usługodawcę.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę nastąpi w terminie do 30 dni roboczych od daty jej doręczenia. Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana do Pacjenta za pomocą wiadomości e-mail wysłany na adres podany w formularzu kontaktowym.
- W przypadku zaistnienia jakiegokolwiek sporu dotyczącego zawartej pomiędzy nimi umowy Pacjent i Usługodawca podejmą działania zmierzające do jego polubownego rozwiązania.
- W przypadku nierozwiązania w drodze polubownej sporu dotyczącego umowy zawartej na podstawie niniejszego regulaminu strony mogą dochodzić do roszczeń na drodze postępowania sądowego, w sądzie powszechnym właściwym dla siedziby Usługodawcy.
XI. Ochrona Danych Osobowych i Postanowienia końcowe.
- Administratorem danych osobowych jest Usługodawca. Podane przez Pacjenta dane mogą być przetwarzane wyłącznie w celu realizacji złożonego zamówienia oraz celów określonych w Polityce Prywatności dostępnej na stronie Adiuta https://adiuta.pl/
- Pacjent, który zamierza skorzystać z usług Adiuta zapoznał się z niniejszym Regulaminem, w pełni akceptuje jego postanowienia i jest świadomy ryzyka jakie jest związane z korzystaniem z usług online (ograniczeń korzystania z usług na odległość z uwagi na publiczny charakter sieci Internet) oraz przyjmuje do wiadomości, że konsultacje mają charakter informacyjny, a w ich wyniku nie powstaje dokumentacja medyczna w rozumieniu ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
- Usługodawca ma prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiany takie nie mają wpływu na treść umów zawartych przed opublikowaniem zmian. Zmiana regulaminu następuje poprzez jej umieszczenie na stronie Adiuta.
- Usługodawca nie będzie udostępniać informacji przekazywanych przez Pacjenta osobom trzecim. Pacjent nie ma prawa do publicznego udostępniania treści udzielonych mu porad.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie do świadczenia usług, a w szczególności do składania oświadczeń woli, stosuje się przepisy ustawy z dnia 18.07.2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne przepisy prawa polskiego,
w szczególności: ustawy z dnia 8 czerwca 2001 o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym; (Dz. U. z 2019 r. poz. 1026. z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 23.04.1964 Kodeks cywilny (Dz. U. z 2019 r. poz. 1145, 1495. z późn. zm.). - Data określona poniżej jest datą obowiązywania Regulaminu w ostatniej wersji.
23-09-2024